Saturday 7 January 2017

RUPA ULAT RESDUNG

ULAT RESDUNG WUJUDKAH?
==========================

Jika kita tengok dalam website...ramai yang cakap resdung ada kaitan dengan ulat.

Erkk!!!

Geli pulak tu bila tengok kan? NAK TAHU RUPA ULAT RESDUNG? MEH TENGOK NI !!!!







Sebenarnya kan...ulat resdung tu hanya MITOS. 



Sebenarnya, ulat resdung ini memang tidak wujud dan daripada mana datangnya ketika rawatan itu juga tidak diketahui.

Jika kita memahami dengan betul bagaimanakah PUNCA resdung ini terjadi maka kita akan faham kenapa ulat resdung itu hanyalah mitos semata-mata kerana daripada kajian-kajian yang dijalankan dalam bidang perubatan, ulat resdung ini tidak pernah wujud.

Pakar Hidung, Telinga dan Tekak Hospital Pakar Perdana, Dr. Mohamad Hamzah menyatakan dalam bidang perubatan moden ‘ulat resdung’ tidak pernah dibuktikan kewujudannya.

Ini kerana resdung adalah sejenis penyakit hidung yang berpunca daripada radang pada membran.

Sinus pula merujuk kepada rongga dalam tulang muka yang dipenuhi mukosa.

Ahaaa. Dah tahu kan sekarang yang ulat resdung tak wujud


Bagi sesiapa yg dah tertinggal boleh scroll entri ya...
😃
Boleh tanya saya secara personal


Stay tune,
Share from our heart

Saya sedia bantu anda,
hubungi saya. PM/Wa

011-10753394



SID1211475😀

No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif