Monday 9 January 2017

PENGHIDAP DIABETIS TEGAR KINI SEMBUH: SIRI 1


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kali ini Kak Zura akan kongsikan cerita ibu Kak Zura yang menghidap diabetis hampir 30 tahun dan kini sembuh 100% dengan mengamalkan set diabetis Shaklee secara konsisten.

Ceritanya bermula begini....

Ini ayah dan ibu. Mereka keramat hidupku. Ayah alhamdulillah sihat dan tiada penyakit. Tapi ibu menghidap diabetis tegar hampir 30 tahun. 





Ibu bergantung sepenuhnya pada ubat hospital. 


Allah......Hampir 30 tahun bertahan dengan ubat dan bila tak ambil ubat, bacaan gula mendadak naik. 



Ibu tiada pilihan. Terpaksa ambil ubat setiap hari. Bacaan gula antara 15 - 30. Satu bacaan yang sangat tinggi dan jika tidak dikawal boleh menyebabkan strok. 



Pada masa ini kami masih kecil dan belum faham mengapa ibu makan ubat setiap hari. Kami juga tidak faham kenapa ibu perlu injection di perut 2x sehari. Kami jadi pemerhati. Bila hypo ibu akan menggigil. 



Allah....beratnya ujianmu ibu tanpa kami ketahui apa yang terpaksa kamu alami. 



Nak tahu mengapa ibu perlukan insulin? 



Tunggu kisah seterusnya ye. 



Terima kasih kerana sudi luangkan baca diari diabetis ibuku. Kisah ini kisah benar yang terjadi pada ibuku. 



Semoga kita sama-sama mendapat iktibat tentang peristiwa ini. 



salam sayang,

Nur Azura bt Mohamad Yusop

011-10753394

azuraredhuan@gmail.com




No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif