Saturday, 21 January 2017

PENGHIDAP DIABETIS TEGAR KINI SEMBUH : SIRI 9

Pada siri ke-9 ini saya ingin kongsikan mengenai SET DIABETIS yang mak amalkan. Saya jadi Doktor vitamin mak.

Wah dah masuk siri ke-9. Bagi yang tertinggal boleh baca Siri 8 ye.  KLIK SIRI 8 DISINI

Saya yakin dengan proses kesembuhan dan percaya yang setiap didatangkan penyakit ada ubatnya kecuali mati. Pada masa ini saya betul-betul fight tau. Nak berlawn dengan abang yang banyak cakap kan. Saya teruskan sebab saya yakin saya akan bawa satu perubahan pada mak.

Sebelum saya bagi mak consume SET DIABETIS, saya terlebih dahulu menkaji tentang setiap produk dan banyak menghadiri kelas bersama nutrisionist untuk memahami betul-betul tentang diabetis. Nak jadi konsultan mak ni, saya pasti bagi yang terbaik untuk mak.

Jom kita tonton video ini untuk mengetahui apakah SET DIABETIS yang mak ambil.




1. VIVIX- Bagaimana vivix memberi tenaga pada sel untuk pesakit diabetis. 




Sebelum itu saya nak kongsikan bahan-bahan dalam vivix. Bahan-bahan ini sebenarnya yang paling superb membantu sel-sel badan bekerja dan bertindak balas ke atas gula. 4 bahan utama yang digunakan untuk menghasilkan pure pati VIVIX dan VIVIX ini telah dipattenkan.

Muscadine Grape

Satu-satunya anggur di dunia yang memiliki lebih daripada 1 kromosom. Muscadine Grape ini memiliki 20 kromosom sebab tu lah saintis buat kajian yang lebih mendalam ke atas anggur hebat ni. Hasil kajian mereka terbuktilah bahawa anggur ini memang mempunyai ciri-ciri yang boleh menghentikan perkembangan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria. Salah satu nutrisi terpenting yang diekstrak daripada Anggur hebat ini ialah RESVERATROL yang amat penting untuk alternatif pelbagai masalah seperti penuaan, kanser, diabetis, gout, darah tinggi dan pelbagai lagi. Inilah dia muscadine grapes @ ANGGUR SUPER.



Saiz super grapes ini ialah sebesar bola golf dan harganya mencecah RM100 SEBIJI

Lihat cirinya, anti kanser, anti virus dan anti bakteria. Setiap pesakit diabetis mengalami kerosakan pada kefungsian sel kerana terdapat virus dan bakteria dalam sel darah. Kandungan resveratrol daripada anggur muskat ini bantu membina penghasilan sel-sel yang lebih sihat.

Sel kulit akan mati dalam masa 28 hari. Sel yang mati akan diganti oleh sel yang baru yang lebih sihat. Resveratrol ini bantu melambatkan proses penuaan pada sel dengan memberi tenaga sel kepada badan untuk meningkatkan dan memperbaiki sel-sel kulit.

Seperti yang kita tahu, penghidap diabetis paling cepat sel kulitnya mati dan buruk akibat jangkitan bakteria. Jika sel ini tidak dipulihkan dan dirawat, sel yang mati ini akan mengundang bakteria yang menyebabkan bernanah, busuk dan akhirnya bahagian sel yang mati itu akan dipotong supaya tidak menjangkiti sel-sel lain.

MENGAPA? kerana, penghidap diabetis mempunyai kandungan gula dalam darah yang tinggi. DAN gula juga merupakan makanan kepada bakteria. Sekiranya bakteria ini tidak dimatikan, bakteria ini akan membiak dengan jayanya. JADI, fungsi resveratrol iaitu anti bakteria memang sangat baik membantu penghidap diabetis.

Purple Carrot

Daripada warnanya yang unik iaitu ungu-kuning dan ungu-oren juga telah menunjukkan ciri-ciri istimewa yang ada pada Purple Carrot ini. Ia adalah sumber vitamin A terbaik dan juga antioksidan yang berkualiti tinggi. Memalui pelbagai kajian yang telah dilakukan kepada tumbuhan istimewa ini terbuktilah bahawa ia adalalah sumber antioksidan, anti-radang yang penting untuk tubuh bagi penghidap diabetis. Inilah dia Si Lobak Ungu yang baik hati.


Bagi penghidap diabetis, mereka selalu mengalami keradangan pada bahagian kulit. Hal ini terjadi pada mak saya sendiri dan juga mungkin pada pesakit lain juga. Mereka akan mengalami kegatalan pada kulit, dan kulit mereka sangat sensetif. Nak tahu kenapa? kerana badan tidak cukup antioksida sehingga menyebabkan sel kulit menjadi lembik, nipis dan tidak sihat.

Contohnya, apabila pesakit terkena gigitan nyamuk, mereka akan garu dan walaupun garu yang sedikit tetapi boleh menyebabkan luka yang teruk. Berlainan pula dengan situasi orang biasa yang normal.

Elderberry

Kandungan terpenting dalam Elderberry ialah flavonoidsnya yang sangat penting iaitu sebagai antioksidan yang kuat. Antioksidan ini diperlukan tubuh untuk menguatkan sistem imun dan melawan jangkitan-jangkitan virus dan bakteria. Elderberry juga sangat kaya dengan vitamin A, B, C dan pelbagai lagi. Elderberry sangat membantu pesakit diabetis untuk menguatkan sistem immune.
Elderberry eropah ditanam di sebuah ladang yang dijaga kualiti pertumbuhannya.


Saya selalu perasan yang sistem imun mak tak kuat. Sebab tu bila mak sakit atau luka, proses kesembuhannya mengambil masa yang lama. Gabungan elderberry ini dalam pati vivix sememangnya baik untuk penghidap diabetis.

Knotweed Jepun @ Polyganum Caspidatum

Merupakan sumber resveratrol selain daripada Muscadine Grape. Reservatrol  sangat penting untuk anti-penuaan, merendahkan koletsrol, merendahkan tekanan darah, menutralkan gula dalam darah dan memberi super power pada sel-sel badan. Ia banyak dijumpai di negara Asia seperti Jepun, China & Korea. Dan biasanya Perubatan Tradisional Cina & Jepun gunakan herba ni untuk:
✔️ blood circulation
✔️ heart health
Dan, kalau nak tahu, Japanese Knotweed ni kaya dengan Resveratrol, Sebab tu ia ada khasiat antioxidant yang tinggi, anti-tumor, anti-radang dan sangat membantu untuk melambatkan penuaan sel. Orang Cina dah lama gunakan manfaat herba ni.

Bila sel tua dan tidak sihat, penuaan cepat berlaku. Penuaan yang cepat boleh mengundang pelbagai penyakit yang mernahaya seperti diabetis kerana sel badan tidak mampu melawan penyakit dan menerimanya dengan hati terbuka. 

2. ALFALFA - Bantu cuci darah bagi penghidap diabetis.


Ini ialah alfalfa, sedikit info tentang alfalfa bagi mereka yang belum mengenali Alfalfa.

Alfalfa merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950-an Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. 

Alfalfa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”. Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. 

Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti.

Bagaimana alfalfa boleh membantu pesakit diabetis ? 

Manfaat alfalfa yang paling utama ialah mencuci hati, darah dan usus. Alfalfa merupakan makanan yang tinggi klorofil dan sangat beralkali yang boleh mengembalikan ketidaknormalan asid dalam badan, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, usus besar dan darah. 

Penghidap diabetis mempunyai banyak ketidak normalan pada sel-sel darah dan seluruh sistem badannya. Alfalfa ini bantu cuci kitaran darah untuk membina sel sel darah yang sihat dan menyahkan segala kekotoran darah dalam badan.

 
3. Vitamin C- Meningkatkan Imun Pesakit diabetis


Vitamin C Shaklee atau nama sebenarnya Sustained Release Vita C.  Sustained Release merupakan tempoh penggunaan vitamin C sepenuhnya oleh badan atau penggunaan Vitamin C itu secara maksima, jadi kuranglah pembaziran Vitamin C yang tidak diserap dibuang melalui air kencing. 1 tablet Vitamin C Shaklee bersamaan 7.5 biji vitamin C dalam  buah oren.

Selain Vitamin C, setiap tablet mengandungi 120 mg bioflavanoid (25% bioflavanoid diekstrak dari kulit buah. Bioflavanoid juga dikenali sebagai Vitamin C Complex berfungsi :
  • meningkatkan keberkesanan Vitamin C didalam badan
  • melegakan inflamasi
  • menentang jangkitan  bakteria dan radikal bebas Membentuk Kolagen - Vitamin C akan membantu merangsang pembentukan kolagen. Penghidap diabetis, paling cepat mengalami kekurangan kolagen kerana tenaga dalam sel pesakit diabetis cepat berkurang. Semakin kurang tenaga dalam sel, semakin kurang kolagen dalam badan. Sebab itu, wajah pesakit diabetis kelihatan cepat tua berbanding usianya. Muka kelihatan sugul, layu dan tidak bermaya menunjukkan tanda-tanda kolagen dalam badan telah hilang.
  • Kolagen merupakan sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Maka ianya               mampu mengurangkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Mengurangkan Simptom Pendarahan - Bila badan kite kurang Vitamin C, gusi kite akan senang berdarah, kulit lebam, cedera pun lambat nak pulih. Kulit jadi kering, kasar dan ruam.
  • Meningkatkan Sistem Imun Badan - Vitamin C membantu sel darah merah yang sihat untuk menyerap zat besi dengan lebih baik. 
  • Ianya juga membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman.
  • Menguatkan sistem imun. Menyingkatkan waktu pemulihan ketika sakit.
  • Memerangi Kanser Vitamin C merupakan satu-satunya antioksida yang berkuasa meningkatkan interferon semulajadi badan.  
  • Merangsang pengeluaran T-sel untuk melawan sel-sel kanser.
  • Membuang bahan kimia berbahaya dari badan kita dengan berkesn.
  • Menghapuskan radikal bebas seperti sisa toksik bahan kimia  dan pencemaran asap rokok sebelum ianya menyerang sel-sel kita.
4. Bcompleks- Menambah tenaga dan kurangkan stress pada pesakit diabetis


Terdapat banyak kelebihan yang terdapat di dalam B Complex Shaklee.
Antaranya;

Bcompleks memberi tenaga berpanjangan kepada penghidap diabetis. pesakit diabetis memang sentiasa letih dan tidak bermaya. Perkara ini juga turut berlaku kepada mak saya. Mak banyak menghabiskan masa dengan baring dan tidur. Mak perlukan lebih banyak rehat. Bila ditambah bcompleks kepada mak, mak lebih bertenaga, gembira dan mulai untuk berbual. Bcompleks menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.

Setuju tak bila saya kata penghidap diabetis sentiasa letih

Bcompleks diperlukan untuk menambah baik kesihatan mata, kulit, kuku, rambut dan penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf. Yes, pesakit diabetis memang mempunyai masalah saraf. Kaki dan tangan sentiasa kebas dan sentiasa rasa sejuk.

Bcompleks mencegah stress. Ini pengalaman mak saya sendiri, mak cepat rasa sensetif, mudah tersinggung dan cepat stress. Penghidap diabetis paling cepat rasa nak marah dan merasakan sesuatu perkara yang kecil ittu besar. Selain menguatkan antibodi tubuh, bcompleks juga diperlukan untuk memproses dan perbaikan sel-sel darah merah.

5. OSTEMATRIK - memberi kalsium dan menguatkan tisu tulang pesakit diabetis. 



Diabetes (kencing manis) sangat-sangat memerlukan kalsium, ini kerana enaga penghidap kencing manis akan berkurang setiap hari. Kekurangan kalsium memperkuat gejala diabetes. 60% penderita diabetes menderita osteoporosis. Oleh sebab itu,  kekurangan kalsium juga merupakan masalah serius bagi penderita diabetes. Penderita diabetes harus memberi perhatian lebih pada penyediaan kalsium melalui makanan atau sumber lain, untuk mengembalikan fungsi  vital organnya, terutama pankreas.

Inilah antara SET DIABETIS BUDGET yang ibu amalkan. 

Ada sesetengah pendapat mengatakan Set Shaklee ini mahal. Tapi bila dilihat pada kesembuhan mak, betapa nikmat sihat itu lebih berharga daripada nilai set ini. 

Mak kini boleh dikatakan bebas diabetis. Siapa kata diabetis tak boleh sembuh? Semuanya dengan izin Allah. Diberinya sakit dan diberinya penawar. 



Jika anda ingin dibantu bersama 1208 orang pesakit diabetis lain, saya sedia menjadi konsultan peribadi anda. Saya akan guide anda macam saya guide mak saya. 

Saya akan sediakan jadual pemakanan dan jadual aktiviti untuk anda.

Episod seterusnya... Bagaimana kami cover sponser vitamin mak selepas melihat mak bertambah sihat. Stay TUNE



Inilah mak. semakin ceria, bertambah sihat, muka bertambah segar, dah suka bergaya pulak sekarang ni, kehidupan lebih bermakna, dan bonus untuk mak ialah mak nampak jauh lebih muda. Acer teka umur mak ?




salam sayang,


Nur Azura bt Mohamad Yusop


011-10753394


azuraredhuan@gmail.com



2 comments:


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved | Design by JassmineRosse