Saturday 7 January 2017

10 SIMPTOM RESDUNG YANG KORANG PERLU TAHU

10 SIMPTOM RESDUNG YANG KITA PERLU TAHU
========================================



Jom kita sambung lagi. 

Bagaimana kita nak tahu kita ni ada resdung atau tak?

Kenapa nak kena tahu?


Yelah...

Nak kena tahulah kan...supaya kita boleh rawat masalah resdung kita sebelum ia parah.

Dan semoga dengan cara kita jaga kesihatan selepas itu boleh elak kita dari terkena resdung secara berulang.

Di sini saya kongsikan dengan kawan-kawan mengenai simptom resdung ye.

Cuba cek. Ada ke simptom ini? Atau ada ke orang sekeliling ada simptom ini?

1. Hidung selalu tersumbat

2. Hidung selalu meleleh macam air paip


3. Lendir dari hidung dan tekak


4. Sakit atau rasa berat muka terutamanya kawasan antara mata


5. Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang


6. Demam atau rasa tak sedap badan yang berpanjangan


7. Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung, dan sebagainya


8. Jerawat yang banyak bukan hanya di muka tapi juga di belakang badan


9. Cecair hingus berwarna hijau dan berbau busuk. Ada kalanya bau busuk ini tidak dapat dirasai atau disedari oleh pesakit tetapi disedari oleh ahli keluarga atau rakan-rakan sekeliling


10. Kerap sakit kepala. Berdenyut-denyut dan lagi teruk dirasai apabila sujud

Haaa. Ada salah satu TANDA di atas?

Kemungkinan besar kita alami resdung. Bantu untuk baik pulihnya sebelum ia parah.

Nak tahu caranya?

Saya kongsikan nanti dalam entri seterusnya😀

Insyaallah.

Tapi tak sabarrr dah nak tahu?

Bagi sesiapa yg dah tertinggal boleh scroll entri ya...
😃
Boleh tanya saya secara personal


Stay tune,
Share from our heart

Saya sedia bantu anda,
hubungi saya. PM/Wa

011-10753394
SID1211475



😀

No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif