Thursday 19 January 2017

PENGHIDAP DIABETIS TEGAR KINI SEMBUH : SIRI 8

Daku obses dengan DIABETIS ? Ya betul..daku sangat obses dengan diabetis kerana melihat testimoni ibu sendiri di depan mata. Sungguh menakjubkan. Tak terluah oleh perkataan. Hanya linangan air mata syukur buat kesembuhan ibu.

Macam mana tak teruja bila bacaan gula dalam darah mak berada di bawah paras 6 dan stabil. Seorang diabetis yang clean apabila disahkan protein dalam urin negatif, gula dalam urin juga negatif,  buah pinggang sangat baik, hati sangat baik, tekanan darah sangat baik, jantung sangat baik, kolestrol pada paras bawah 5, dan semuanya KEMBALI positif dalam hidup seorang penghidap diabetis tegar. 


Penyakit kronik ini sangat suka melekat pada Penghidap diabetis tau. SEBAB bila seseorang pesakit yang disahkan diabetis, maknanya pesakit ini menghadapi risiko penyakit kronik. Diabetis memang menagkap jantung, hati, paru-paru, buah pinggang dan juga boleh menyebabkan kehilangan organ tertentu.

Inilah ubat yang mak makan selama hampir 30 tahun. Ubat ini sudah sebati menjadi darah daging mak DAN ubat ini juga merupakan sahabat baik kepada penghidap diabetis seluruh Malaysia.





Kenapa saya kata sahabat baik ? 

Ubat ini menjadi peneman setia, ikut bersama dan tak boleh berpisah. Cubalah kalau berpisah sehari, JAWABNYA boleh membawa maut. Sangat bahaya. Bayangkan mak saya bergantung pada ubat ini hampir 30 tahun. Kesiannya mak. Kami adik beradik kini menebus kembali apa yang telah terjadi pada mak demi melihat mak melalui kehidupan seperti manusia biasa. 

Bila melihat bacaan gula pada kad rawatan mak , ramai yang beranggapan "owh sama dengan ubat yang saya makan lah"  Ya...memang sama, kefungsian ubat ini ialah untuk bertahan dan mengurangkan risiko bacaan gula tinggi dalam darah. 30 tahun makan ubat, tiada juga penyusutan dan hanya berada di zon bertenang menunggu kesilapan yang sedikit sama ada naik atau turun bacaan gula. Bacaan gula mak tetap sama dan statik hampir 30 tahun iaitu dari 15-30 mmol. 


KAD RAWATAN MAK

Inilah kad rawatan mak. FBS/RBS (mmol/1) ialah kadar bacaan gula mak. Mak bukan sahaja tinggi bacaan gula dalam darah tetapi turut ada gula dalam protein. Gula dalam protein ini pada peringkat permulaan 3+, 2+, 2+ dan seterusnya negatif. Begitu juga protein dalam urin, ada sedikit protein dalam urin mak iaitu 1+ dan beransur nagatif. Mak mula consume SET DIABETIS pada 22 Mac 2016.

Bacaan gula mak tidak menunjukkan penurunan yang hebat. Hati mulai risau. Takut nanti adik beradik salahkan diriku. Kan dah cakap mak tak boleh sembuh. aduhai....

Result menunjukkan keAJAIBAN bila bacaan gula pada perjumpaan seterusnya.


BACAAN GULA PADA 26 JULAI 2016

Masa mak call bagi tau kan, saya terus menangis tau. Saya hati tisu. Sekali tersentuh terus koyak. tambah pulak bila mak menangis sekali. Tak dapat nak gambarkan betapa saya gembiranya. Macam-macam perasaan ada, sebab sebelum saya meminta mak mencuba set diabetis ini, ramai pihak menentang terutama adik beradik dan termasuk mak sendiri. sekarang mak menangis kegembiraan apabila dia sendiri tak percaya dengan keputusan ujian darahnya. 

SUNGGUH MENAKJUBKAN !!

Saya selalu lihat testimoni orang lain, dan hari ini terbukti pada mak saya sendiri. Maknanya kesembuhan ini bukan omongan kosong. Mak saya betul-betul sembuh.

Saya menjadi penasihat 100% kepada mak. Adik beradik lain dan ayah serahkan sepenuhnya kepada saya kerana mereka percaya saya boleh bantu mak menjalani kehidupan yang sihat. 

Mak bukan sahaja ambil SET DIABETIS dan terus pulih ye. Mak mengubah jadual kehidupannya 100%. Siapa lagi yang ubah kalau bukan anaknya ini. Mak ubah gaya hidup, gaya pemakanan dan persekitaran. 

Mak mengamalkan gaya hidup sihat dengan bersenam. Haa...bukan jogging ye, tapi mak aktif ikut ayah menoreh getah di kebun belakang rumah je. Kalau dulu kan, mak sentiasa malas dan tak larat. itulah salah satu kesan diabetis yang mak dan mungkin juga penghidap diabetis lain alami. Aktif di kebun, pakai kasut but untuk perlindungan kaki. Peluh dikeluarkan setiap hari. 

Gaya pemakanan memang ubah 100%. Mak kena ikut jadual pemakanan yang saya buat. Jadual ini saya tampal pada peti sejuk dan TUGAS ayah adalah bertanggungjawab monitor pemakanan mak. 

Pada masa ini, saya mendapat kerjasama yang baik KERANA mungkin sudah ada sedikit kepercayaan pada apa yang saya buat untuk bantu mak. 

Mak seorang pesakit yang taat. Doktor menjadi sahabat setia mak selain ubat. tak pernah mis jumpa doktor. Ikut jadual temujanji berjumpa kekasihnya.

Saya seringkali ingatkan mak, saya bukan doktor TETAPI saya boleh bantu mak ikhtiar dengan Shaklee. Mak perlu ikut apa sahaja nasihat doktor dan mak juga perlu ikut apa sahaja saranan saya tentang ikhtiar diabetis ini. SALAH sama sekali jika saya pandai-pandai STOP ubat hospital mak dan menghalang mak berjumpa doktor. 

Pencapaian perubahan mak dinilai sendiri oleh doktor, dan HANYA DOKTOR SAHAJA YANG BERHAK mengurangkan dos ubat dan tempoh perjumpaan rawatan. Bila Doktor melihat progress mak, dengan sendirinya tempoh perjumpaan rawatan dari semiggu sekali kepada dua kali sebulan dan seterusnya satu kali sebulan....DAN kini, 4 bulan lagi baru Doktor nak jumpa mak semula. Dos ubat juga dikurangkan. 

Doktor ada tanya mak tau..."makcik ada makan apa-apa makanan tambahan ke" dengan penuh excited mak cakap mak makan SET DIABETIS SHAKLEE. Doktor nasihatkan mak agar teruskan dan konsisten. 

Jom tonton video ini. Ini real ye. Inilah mak saya. Credit kepada perakam video. 




Episod seterusnya saya akan kongsikan SET DIABETIS yang mak ambil sehingga membantu menurunkan paras bacaan gula mak. Suplemen Shaklee adalah sebagai makanan tambahan yang menyokong nutrisi.

Sila Share link ini jika bermanfaat dan jika dapat membantu orang lain. Sertai saya segera untuk mendapat info menarik diabetis dan anda akan dibantu bersama pesakit diabetis lain supaya anda tidak merasa keseorangan. Tahniah kerana membuat pilihan yang bijak. Ikhtiar, doa dan tawakkal,

Kalau nak tahu rahsia mak sembuh diabetis KLIK SINI YE

Daripada Jabir bin Abdullah dari Nabi s.a.w sabdanya:
"Tiap-tiap penyakit itu(ada) ubatnya. Apabila menepati ubat terhadap penyakit tersebut, maka sembuhlah dengan izin Allah"
(Riwayat Muslim dan Ahmad)



salam sayang,


Nur Azura bt Mohamad Yusop


011-10753394


azuraredhuan@gmail.com







1 comment:


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif