Friday 12 February 2016

JANA INCOME DENGAN BUKA SPA BERGERAK

"Cantik bukan ukuran" siapa yang berusaha pasti berjaya.
Alhamdulilllah permulaan tahun 2016 yang cukup baik. Setelah 4 bulan join projek The Walking Beauty ni alhamdulillah saya dapat naik rank supervisor. Satu pencapaian yang saya paling tak sangka kerana saya tiada pengalaman langsung dalam apa-apa bisness. Saya bergantung sepenuhnya pada mentor Anisah hussin. Saya ni PALING banyak gelaran yang dianugerahkan mentor...hehe. Itulah saya. sangat tidak yakin dan terlalu merendah diri. JIKA SAYA boleh ubah sifat negatif saya semata-mata kerana mahu berjaya dan mengubah kehidupan saya MENGAPA ANDA TIDAK. Saya pasti anda lebih baik dan lebih hebat dari saya. Belum cuba belum tahu. Jangan takut untuk gagal selagi anda belum berusaha dan mencuba.  

























Join Projek

==========

Saya join projek beauty ini bermula september 2015 dengan modal RM750. Beauty projek ini berkonsepkan home & mobile spa.  Masa mula nak join memang rasa sangat tidak yakin. "Boleh ke aku ni...aku dah la tak cantik" . Saya mendapat sokongan penuh suami. Tak sampai sebulan saya buat home & mobile spa ini saya mendapat hampir RM1500 dan saya kembangkan spa saya dengan membeli sauna. Bila dah tambah sauna saya buat pakage dan lagi masyuk pendapatan. Syukur YaAllah.. 


Dugaan dan Cabaran

===================

Laluan untuk berjaya bukan mudah. Memang banyak cabaran sepanjang 4 bulan saya buat home & mobile spa ini. Bulan pertama dipenuhi linangan air mata. Suami dan group GLAMs tempat saya mengadu. Paling terkesan dihati saya sehingga kini ialah apabila ada seorang hamba Allah cakap di depan saya "muka macam ni, aku nak buat spa pun tak selera". Dihadapannya saya cuma tersenyum tetapi dibelakang tap tap tap air mata menitik-nitik jatuh. Betapa tidak kuatnya saya. Tidak berani membalas dan hanya menangis. ITULAH SAYA.


Sokongan Padu

==========

SUAMI adalah orang yang sentiasa menyokong apa sahaja yang saya  nak buat. Terima kasih buat suami tersayang. Dia sanggup hantar saya walaupun saya boleh drive, sanggup tunggu dan jaga anak-anak semasa saya buat Spa. MAK AYAH sentiasa memdoakan saya. Rakan-rakan sentiasa memberi galakan, selalu menasihati, sering ingatkan tentang amalan rohani, sering memberi idea, planning, marketing Spa, cara mendapatkan customer Spa, online coaching dan limpahan lautan ilmu. Apa yang saya buat ini juga adalah salah satu rangkaian kerjaya, perhubungan, ilmu rohani dan membantu. 



Terima  Kasih "nenda" Ainul Shahrazad pengasas projek yang memberi peluang kaum wanita menjana 4 income. "bonda" Anisah Hussin yang tak pernah jemu membantu. Maaf mak buat mak pening kepala...hehe.

Sahabat GLAM [Great Leader Awesome Mentors] ➡ Diana, kak asmah, kak neti, yaya, aiza, sar, kak aza dan lyz. Buat "anaknda saya" kak izan, nie, kak anim dan "cucunda saya" kak mira

anda juga boleh...


Bonus

=======

Syukur alhamdulillah. Duit Spa memang sepenuhnya saya dapat. Haaa ada bonus lain pulak memang akan dapat. InsyaAllah bonus saya pada bulan ini to be a 2k. Bonus pertama saya bermula:

                         Sept 2015 = RM31.45

                         Okt   2015 = RM67.53

                         Nov  2015 = RM69.15

                         Dis    2015 = 0
InsyaAllah     Jan    2016 = RM2000


Saya dapat 4 income utama: 


✔income Spa confirm saya dapat

✔bonus daripada shaklee saya  dapat

✔upah training beautician saya dapat

✔fully sponsered trip pun saya dapat


Tanggapan setengah pihak bahawa projek ini sama macam projek MLM "orang bawah kerja macam nak mati orang atas goyang kaki", adalah silap besar. Buktinya bulan Disember saya tidak mendapat apa-apa bonus sedangkan beautician dibawah saya semuanya menikmati bonus. Saya tiada bonus dan tidak menikmati bonus  mereka. Ini kerana pada bulan ini saya tangguhkan dulu projek spa saya kerana kekangan masa dan malas. Bila bonus 0 mulalah terlopong. Cepat-cepat bangkit nak kejar last promosi #FreeBangkokTripFullySponsered. 

Anda juga boleh jadi seperti saya. Mengapa anda tidak!!!! Sedangkan mungkin anda LEBIH KUAT DAN LEBIH CONFIDENT dari saya.


Siapa yang berminat menyertai projek ini boleh hubungi saya. Saya akan membimbing anda sehingga berjaya seperti mana mentor saya membimbing saya.  Yang penting kena usaha. 

"man jadda wajada"
(Siapa berusaha dia yang akan berjaya)

Hubungi saya untuk keterangan projek home & mobile spa. Jom jana income bersama saya...

Azura yusop  l   01110753394

~Spa Trainer anda~

No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif