Saturday 13 February 2016

BAGAIMANA VIVIX BANTU DALAM BIDANG KECANTIKAN


KECANTIKAN DAN VIVIX apa kaitannya ? Sejak saya menyelami dunia kecantikan ini banyak manfaat yang saya perolehi terutama mengenai kecantikan dan kesihatan.  Kami dilatih secara online melalui Whatapps danTelegram. Pelbagai ilmu kesihatan dan kecantikan dikupas oleh nutrisionist dan perkongsian Master2 yang berpengalaman. 

VIVIX adalah minuman campuran botani terbaru di dalam pemakanan polifenol. Polifenol adalah kelompok zat kimia yang ditemukan pada tumbuhan. Zat ini memiliki tanda khas yakni memiliki banyak gugus fenol dalam molekulnya. Polifenol berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna daun ketika musim luruh. Pada beberapa kajian disebutkan bahwa kelompok polifenol memiliki peranan sebagai antioksidan yang baik untuk kesihatan. Antioksidan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit jantung, pembuluh darah dan kanser.

Terdapat penelitian yang menyimpulkan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit Alzheimer. Polifenol dapat ditemui pada kekacang, teh hijau, teh putih, anggur merah,p anggur putih, minyak zaitun, coklat hitam, dan delima. Kadar polifenol yang lebih tinggi dapat ditemukan pada kulit buah seperti pada anggur, epal, dan jeruk.

Manfaat VIVIX ialah ANTI-AGING TONIC maksudnya awet muda. Pengamal VIVIX  ni boleh kelihatan seperti 25 tahun lebih muda kerana VIVIX ini mempunyai kebolehan memperbaiki sel sehingga menembusi DNA manusia. 

KENAPA KITA MENJADI TUA?

1. Kerosakan DNA. Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA ( salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi dengan begitu cepat. 

2. Faktor kedua ialah gaya hidup. Jika kita mengamalkan gaya hidup secara tidak sihat seperti makan berlebihan, tak kawal pemakanan, merokok, dadah dan pengambilan alkohol akan menyebabkan sel lebih cepat mati awal daripada kematian semulajadi. Keadaan ini akan menyebabkan kita nampak lebih tua dari umur sebenar.

3. Dalam badan kita, sel mitokondria (penjana tenaga) akan musnah secara semulajadi. Semakin kita tua, kecekapan mitokondira menurun dan menyebabkan fungsi sel turut menurun. Jadi, organ badan kita pun semakin kurang kecekapan untuk berfungsi.

4. Penimbunan AGE   (Advanced glycation end products ). Penimbunan AGE i ni akan menyebabkan kerosakan pada sel. Timbunan AGE dalam badan ini disebabkan oleh faktor pemakanan yang tidak seimbang. Pengambilan gula dan bahan perasa yang tinggi dalam pemakanan seharian.

                 BAHAN-BAHAN YANG TERKANDUNG DALAM VIVIX


1- Anggur Muskat (Muscadine)

Dikenali sebagai anggur nombor satu di Amerika kerana kebaikannya yang boleh membuatkan kulit bertambah muda serta memberi kesihatan berpanjangan. Anggur muskat dan bijinya adalah sumber terbaik antioksidan, mempunyai ciri antiradang dan merupakan anggur yang paling tinggi nilai resveratrol. Resveratrol adalah polyphenol yg dipanggil phytoalexin mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol berbanding anggur lain. Anggur ini juga, mengandungi asid ellagik (satu pythonutrien yang tidak dijumpai pada anggur-anggur lain) Asid ellagik ini, berfingsi MEMBANTU menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

10 FAKTA ANGGUR MUSCADINE 

Anggur muscadine tumbuh semulajadi ditempat yang panas dan lembab berlainan dengan anggur lain yang memerlukan tempat sejuk dan dingin. Ia dikenali sebagi super grapes kerana saiznya yang boleh membesar sebesar BOLA GOLF. Anggur muscadine mempunyai kulit yang keras dan tebal berbeza dengan anggur biasa yang mempunyai kulit yang lembut dan nipis. Anggur muscadine tidak perlu di sembur dengan air dan bahan kimia  kerana anggur muscadine boleh menahan suhu panas dan mampu melindungi dirinya dari bakteria dan fungus. Anggur biasa mempunyai standard 19 pasang kromosom , anggur muscadin mempunyai 20 pasang lebih 1 kromosom daripada biasa yang menjadikannya lebih tahan lasak dan mampu merawat dirinya apabila diserang serangga dan burung. Bukan itu sahaja kerana ia merupakan satu-satunya anggur yang tidak memerlukan semburan racun perosak !

Menurut Brunswick Biomedical Laboratories of Wareham , Massachusetts pada tahun 2003 , anggur muscadine mempunyai kandungan ORAC (Oxygen Radical Absorbing Capacity ) yang tertinggi antara yang mereka pernah kaji. 6-8 kali ganda lebih tinggi berbanding BLUEBERRIEs. Kaya dengan antioksida yang dikenali sebagai Oligomeric proanthocyanidins(OPC). OPC dikatakan mempunyai kuasa antioksida yang lebih kuat berbanding vitamin C dan vitamin E.

Ia mempunyai kadar RESVERATROL  6x lebih tinggi dari anggur merah. Ia satu-satunya anggur yang mengandungi Ellagic Acid – anti kanser dan anti radang. Shaklee menggunakan keseluruhan buah anggur; kulit, isi & bijinya kerana:-

Antioksida & phytonutrients yang tinggi dalam kulit anggur. Kandungan Resveratrol yang tinggi di dalam biji anggur. 



2- Elderberi Eropah

Tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara.
Digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta obesiti. 



3- Polygonum Cuspidatum (Knotweet Jepun)

Sejenis pokok saka terbesar di Asia. Sumber semulajadi resveratrol sama seperti yang terdapat pada kulit anggur merah dan biji anggur merah. Kandungan resveratrol membantu memperlahankan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah dan mengurangkan lebihan lemak yang tidak diperlukan tubuh.

4- Lobak Ungu

Sumber vitamin A terbaik mengandungi fitokimia ANTHOCYANIN iaitu sejenis antioksidan yang kuat dan tertinggi yang membantu anti-bakteria, anti-radang penyakit, mengurangkan penyakit koronari (risiko penyakit jantung) serta bagus utk penglihatan.


VIVIX merupakan supplemen anti penuaan terbaik di dunia kerana ia adalah supplemen pertama  di dunia yang mampu menembusi DNA manusia.

BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU : 

1. Melindungi & memperbaiki sel DNA manusia --> setiap hari sel tubuh diserang hampir sejuta serangan yg mampu merosakkan DNA. Serangan ini akan merosakkan pengkalan data genetik (kanser boleh terjadi), mengganggu fungsi sel dan usia kita.

2. Mengawal genetik & seterusnya mbantu melambatkan penuaan sel. Membantu meningkatkan tenaga dlm sel --> tenaga dlm tubuh ditingkatkan dengan pembentukan mitokondria yg baru ( mitokondria adalah penjana tenaga dlm tubuh)
3. Melambatkan Pembentukan AGE (advanced glycation end products) --> Penimbunan AGE akan menyebabkan kerosakkan sel. Ramuan vivix 10x lebih kuat dari resveratrol mampu melambatkan penbentukkan AGE. 

Adakah anda masih ragu-ragu untuk mencuba Vivix setelah mengetahui khasiat dan kandungannya. Vivix adalah 100% bahan semulajadi dan merupakan pati tulen yang tiada campuran. Kita hanya merancang dan berikhtiar untuk kesihatan yang baik. Vivix hanya sebagai asbab dan semuanya dengan izin Allah. 







Anda boleh hubungi saya untuk maklumat dan keterangan lanjut mengenai Nutriferon.

Nur Azura bt Mohamad Yusop

011.1075.3394

SID 1211475

"mencegah lebih baik daripada merawat"

Tingkatkan kesihatan keluarga dengan sistem imun semulajadi, InsyaAllah
















No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif