Tuesday 16 February 2016

VIVIX BANTU PULIH PRORIASIS

PSORIASIS DAN VIVIX 


Psoriasis sebenarnya adalah keadaan di mana sel-sel kulit mengalami proses matang yang lebih cepat dari biasa. Jika sel-sel biasa mengambil proses kitaran selama 28 sehingga 30 hari, sel-sel kulit Psoriasis pula mengambil masa 3 sehingga 6 hari sahaja. Akibatnya sel-sel ini bergerak ke atas menuju ke permukaan dengan cepat lalu menghasilkan sisik-sisik tebal yang jelas kelihatan. ianya juga mengakibatkan saluran darah di bawah kulit menjadi lebih lebar dan meningkatkan aliran darah.

Psoriasis adalah keadaan kulit  yang tidak normal di mana kulit menebal lebih cepat daripada kulit normal. ia adalah keadaan kulit yang TIDAK BERJANGKIT.  Kawasan yang biasa dihidapi ialah bahagian kulit kepala lutut dan siku. Jika tidak dirawat Psiorasis akan merebak dan menebal. tAHAP JANGKITAN  Psoriasis bermula dari tompok-tompok kecil di atu bahagian sehinggalah ke keseluruhan permukaan badan. Psoriasis menyebabkan tompok-tompok bersisik dikenali sebagai plak psoriatik iaitu bahagian keradangan dengan pengeluaran kulit yang berlebihan. 

Psoriasis  merupakan penyakit imuniti yang menyerang diri sendiri atau dikenali sebagai autoimun  yang BERULANG. 




Peningkatan bekalan darah ini menjelaskan kehadiran tompok-tompok bersisik ini dan menjadi merah apabila digaru dan mudah berdarah. Pesakit yang mengalami Psoriasis memerlukan rawatan berpanjangan untuk mengawal penyakitnya itu tetapi mereka juga memerlukan pemahaman yang baik tentang penyakit tersebut agar tidak menjejaskan keyakinan diri mereka.

Penyelidikan terhadap penyakit ini hanya menunjukkan bahawa ianya ada kaitan dengan faktor genetik. Namun apa yang menyebabkan ianya datang, pergi dan kembali semula mungkin disebabkan oleh faktor-faktor lain seperti:

* Stress atau tekanan

* Jangkitan

* Reaksi terhadap sesetengah ubat-ubatan

* Kecederaan pada kulit

* Tekanan

* Cuaca

* Lain-lain faktor seperti merokok dan pengambilan alkohol


Faktor-faktor di atas juga boleh mempengaruhi keadaan Psoriasis seseorang pesakit itu menjadi semakin teruk jika tidak mendapat rawatan. Di Malaysia, lebih kurang 2% penduduk mengalami penyakit ini dan kebanyakannya muncul di peringkat dewasa walaupun terdapat kes-kes yang melibatkan kanak-kanak dan bayi.

Kaedah pengawalan dengan Supplemen adalah dengan mengamalkan pengambilan supplemen seperti Vivix Shaklee amatlah berkesan dalam membantu memperbaharui sel-sel tubuh yang amat penting dalam menangani kecelaruan sistem pertahanan tubuh ini.

APA ITU VIVIX?
Ia adalah sejenis cecair pekat yang terhasil daripada kandungan anggur muskat, Polyganum Cuspidatum, European Elderberries & Purple Carrot.

1- Muscadine Grape : anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih dari satu krosom, yang mana saitis percaya ianya dapat mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. Anggur ini adalah berbeza dengan anggur biasa.

2- Purple Carrot : adalah sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phtokimia termasuk caretenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ianya juga mengandungi anthocyanins yang merupakan sumber antioksidan yang tinggi.

3- Elderberry (Sambucus Nigra) : satu daripada manfaat Elderberry ini adalah keberkesanannya dalam mengubati simpton flu, terutaman sekali influanza B. Ia juga mengandungi flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat,, maka dengan itu ianya mampu mengukuhkan sistem imunasi badan kita.

4- Polygonum Cuspidatum : juga dikenali sebaga Knotweed Jepun adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, yang banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Ianya adalah sumber komersial resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak anggur merah dan juga biji anggur merah.

Apa itu Resveratrol?

Vivix mengandungi 10x ganda lebih banyak Resveratrol dan 10x lebih bertenaga membantu dalam penyembuhan sel-sel tubuh. Anti-oksidan yang kuat, Anti-flamasi dan

Anti-kanser







BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU PESAKIT PSORIASIS?

Kandungan polifenol yang terdapat dalam resveretrol  adalah 50 kali lebih bertenaga berbanding vitamin C dan E. Resveretrol ini merupakan antioksidan yang paling tinggi. Antioksidan ini adalah anti radang yang sungguh kuat terhadap kulit. Polifenol  juga mampu mempercepatkan penyembuhan luka pada kulit bagi mengelakkan merebak ke seluruh badan. 

"SETIAP KESULITAN ADA KEMUDAHAN, INSYAALLAH. ASBAB VIVIX TELAH RAMAI ORANG SEMBUH DAN SIHAT DENGAN IZIN ALLAH"

BERUSAHA, BERDOA DAN BERTAWAKAL......

HUBUNGI SAYA UNTUK DAPATKAN KHIDMAT KONSULTASI PERCUMA

AZURA YUSOP I  01110753394

~Pakar Kecantikan dan Nutrisi Anda~

SID 1211475


No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif