Thursday 16 February 2017

HILANG PARUT DENGAN BAYAM

Hai Si Jelita. Kak Zura mendoakan semuanya berada dalam lindungan dan rahmat Allah. Bertemu kembali pada entri kali ini satu petua yang exclusive khas untuk semua pembaca blog kak zura.


Wanita paling anti dengan PARUT. Setuju? Kesan parut ini boleh membawa kepada beberapa implikasi terhadap wanita khususnya. Kenapa anti dengan parut? Sebab parut paling susah nak hilang kerana mengambil jangka masa yang lama untuk pulih dan lebih menyedihkan ada yang kesan parut itu kekal. Boleh ke parut ini hilang ? Bayam adalah ajen pemusnah parut paling cepat. Mari kita kupas isu ini.
Parut ini boleh hilang sekiranya korang tahu bagaimana cara untuk merawatnya. Mari kita lihat punca mengapa parut susah untuk hilang. 



Parut lambat sembuh memberi petanda bahawa badan tidak mempunyai kecukupan protein. Protein sangat-sangat penting untuk membantu membina pertumbuhan sel kulit baru. Tahukah korang sel kulit akan mati pada setiap kitaran 28 hari. Protein akan menjalankan kerja-kerja pembinaan sel yang lebih sihat. Sekiranya badan tidak cukup protein yang diperlukan, bagaimana Protein ini boleh menjalankan kerja-kerjanya dengan baik. 

Kak zura juga pada mulanya tidak tahu tentang petua protein ini, patutla dok tenyeh dengan apa-apa pun sukar untuk parut hilang sedangkan perkara asas keperluan kulit tidak dijaga. Perlu diingat ye, protein ialah makanan kepada sel. Sel yang cukup segala nutrisi menghasilkan struktur kulit yang cantik. Protein yang cukup membantu membina sel yang sihat, tisu yang baru dan menggantikan tisu yang rosak dengan sel-sel yang lebih berkualiti.

Parut lambat sembuh memberi petanda bahawa kulit mengalami keradangan. Ramai yang tidak ambil peduli tentang keradangan @ inflamation pada kulit. Kulit anda sedang mengalami kesakitan dan kecederaan. Sel kulit perlu dirawat dan digantikan dengan sel yang baru dan lebih sihat. Sekiranya keradangan ini tidak dirawat, keadaan kesakitan sel akan menjadi lebih teruk.

Sel kulit mati akan terapung di bahagian epedermis kulit. JIKA sel kulit mati di bahagian epidermis ini tidak disingkirkan, Sel ini akan bertakan dan kekal di dalam kulit dan mengalami keradangan apabila korang tidak rawat sebaliknya gunakan bahan kimia untuk menutup kesan cela.


Parut lambat sembuh memberi petanda bahawa kulit sangat sensetif dan perlukan perjagaan rapi. Pada peringkat ini, perlu diberi perhatian kerana, kulit yang sensetif dan manja ini perlukan penjagaan rapi dan seboleh-bolehnya elakkan dari menggunakan skincare yang mempunyai bahan kimia. Sebelum memilih skincare perlu mendapatkan konsultasi terlebih dahulu. Kulit yang sensetif ini selalunya lambat sembuh dan akan menimbulkan kemerah-merahan. Itu petanda bahawa kulit memberi isyarat tidak boleh.  Ini menunjukkan parut lebih sukar untuk hilang.



10 TIPS HILANGKAN PARUT SECARA ALAMI

1. Makan bayam rebus banyak-banyak.
2. Banyakkan makan sayur hijau kerana sayur hijau mempunyai klorofil yang sangat-sangat tinggi.
3. Elakkan makanan yang berminyak kerana minyak adalah punca kepada kesumbatan pori-pori.
4. Asah kulit kayu manis, ambil serbuknya dan titis sedikit air kemudian oleskan pada muka.
5. Gunakan asam jawa, tetapi asam jawa ini terasa sedikit pedih apabila terkena kawasan yang luka.
6. Cuci muka dengan air suam dan campurkan sedikit garam bukit.
7. Gunakan buah-buahan atau sayur-sayuran sebagai masker asli muka. Blender dan tepekkan pada muka. Biarkan 10 minit dan bilas.
8. Minum air kosong dan elakkan air batu. Air batu membekukan pergerakan salur darah. Parut menjadi kekal dan susah untuk hilang.
9. Rebus sireh 3 helai dan minum airnya. Lebih baik jika dapatkan sireh merah.
10. Elakkan guna pencuci muka yang ada mercuri.

Parut jerawat juga boleh sembuh dengan Vitamin E. Vitamin E membantu memudarkan parut jerawat dengan cara paling BERKESAN. Bagaimana anda melengkapkan vitamin E harian anda? Jika anda dapat melengkapkan nutrisi vitamin E anda melalui makanan, itu pastinya lebih baik. Tapi adakah mencukupi dengan jumlah yang anda perlukan? Selalunya Vitamin E boleh diperolehi daripada sumber makanan kita seperti berikut;






Macam mana nak pilih vitamin E yang semulajadi dan terbaik?

Kalau korang nak kesan yang marvellous korang kena cuba vitamin E Shaklee.


Mengapa? 

Vitamin E Shaklee adalah vitamin E yang semulajadi. Ini bermakna, kandungannya juga semulajadi dan bebas bahan kimia. Kenapa penting bagi anda mendapatkan Vitamin E semulajadi? Vitamin E semulajadi adalah lebih mudah diserap berbanding Vitamin E sintetik. Kesukaran penyerapan vitamin E boleh menyebabkan toksin terkumpul dan boleh mewujudkan sel abnormal dalam tubuh kita. Terlalu banyak mengambil vitamin E juga tidak elok untuk tubuh kita.

Vitamin E sintetik adalah vitamin E buatan yang dihasilkan dengan campuran bahan kimia. Bagaimana nak pastikan vitamin E yang anda beli adalah yang semulajadi? Anda boleh semak pada bahagian kandungan vitamin seperti di bawah. Jika vitamin E yang anda beli adalah semulajadi, kod 'd'  akan digunakan, jika ianya vitamin sintetik atau buatan, ia akan menggunakan kod 'dl' pada bahan yang digunakan.



Vitamin E Shaklee mempunyai 400iu. Kandungan yang terdapat dalam vitamin E ini ialah 1 kg benih gandum, 500ml minyak sunflower, 8kg bayam dan 500g badam.

Vitamin E Shaklee bertindak sebagai antioksidan yang kuat untuk menghalang radikal bebas dan menghilangkan parut dengan berkesan. 1 biji sehari membantu melambatkan proses penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, bintik penuaan dan bintik kolestrol.

Dapatkan segera vitamin E anda sekarang untuk kulit yang lebih anjal, lembut, dan cantik. Segera dapatkan vitamin anda sekarang.




Azura  SID 1211475
No tel: 011-10753394
Your trusted Shaklee Independent Distributor
COD covered area Shaklee Pekan, Shaklee Gambang, 
Email : azuraredhuan@gmail.com







No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif