Wednesday 30 March 2016

Bagaimana ESP Bertindak Mencantikkan Kulit


Bagaimana Protein ESP Shaklee Membantu Mencantikkan Kulit

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada semua pembaca blog tersayang. Syukur alhamdulillah dapat bertemu pada sesi kali ini. saya tertarik untuk kongsikan tentang bagaimana protein ESP dapat membantu mencantikkan kulit. Sejujurnya sebelum ini kulit saya penuh JERAWAT BATU. Setelah saya mengamalkan ESP alhamdulillah jerawat saya mengecut dan kini hanya tinggal pudar-pudar tanda jerawat je. Memang superb ESP ni. Cubalah memang berkesan. Saya sekarang fokus untuk kulit  cantik dan sihat. 


WAJAH BARU. LEBIH YAKIN DAN CERIA DENGAN PENAMPILAN SEKARANG. DULU NAK BERGAYA MALU SEBAB MUKA PENUH JERAWAT. 

Sempena bulan promosi Energizing Soy Protein (ESP), semua orang tertumpu pada ESP yang power ini. Mana taknya, soya yang digunakan untuk membuat ESP adalah soya yang terbaik yang telah diuji dan dijaga rapi sejak dari proses menanam sehinggalah pemprosesannya. Soya yang digunakan ialah soya non-GMO iaitu soya yang tidak diubah secara genetik.

Jangan tak tahu, soya-soya yang selalu kita ambil setiap hari kebanyakannya telah diubah secara genetik. ESP juga adalah sumber protein terbaik jika dibandingkan dengan daging atau ayam kerana ESP rendah lemak, kolestrol dan laktosa. 

Protein sering dikaitkan dengan keanjalan dan kecantikan kulit kerana protein adalah komponen utama untuk proses baik pulih dan pembinaan tisu baru. Begitu juga dengan pembentukan otot, rambut, kuku dan mata. Semuanya bermula daripada protein. Protein juga adalah bahan utama untuk menggantikan sel yang rosak dan mati. Jika nak tahu, sel kulit diganti setiap 24 jam. Justeru, kemasukan protein yang berkualiti ke badan kita memastikan sel baru yang dibina juga berkualiti. Sebab itulah ESP Shaklee boleh membantu mencantikkan kulit wajah dan juga badan.

Bagaimana PROTEIN BOLEH MENGANJALKAN KULIT ?

Selain fungsinya sebagai bahan utama  menggantikan sel yang rosak, protein juga adalah BAHAN UTAMA dalam pembentukan kolagen yang sangat diperlukan untuk kecantikan. Kulit menjadi lebih anjal dan gebu dengan kehadiran kolagen yang bertindak sebagai simen penghubung antara satu sel dengan sel yang lain. Kolagen ialah tisu berstruktur. Malangnya, proses penggantian kolagen ni berlaku sangat perlahan. Disebabkan itulah, kita memerlukan bantuan luar seperti protein berkualiti untuk menambah atau menggantikan kolagen dalam badan kita.

Kolagen bukan sahaja mampu menganjalkan dan mencantikkan kulit, tetapi mampu menguatkan kulit, salur darah, tulang dan gigi. Bagi yang mengamalkan diet rendah lemak, anda boleh perhatikan badan atau kulit anda mula menggeleber akibat protein yang tidak mencukupi.
Betul ke ESP Shaklee Boleh Cantikkan Kulit?

Oleh kerana ESP diperbuat daripada protein yang berkualiti tinggi dan menjalani banyak clinical test, sudah tentu kolagen yang terhasil daripada pengambilan ESP juga ialah kolagen yang berkualiti. Isoflavones yang terdapat di dalam ESP membantu kulit kelihatan lebih muda dan segar. Soya yang terdapat di dalam ESP juga mampu melindungi kulit daripada terkena sinaran UV secara terus.

MASKER

Selain dibancuh, ESP juga boleh dijadikan masker. BAB MASKER NI SAYA SUKA. Nak tahu ???
Saya menggunakan Masker Protein ini untuk customer SPA saya. Memang sesiapa dah buat rawatan muka confirm mereka akan datang semula.

Kaedah ini sangat membantu untuk menghasilkan kulit wajah yang segar dan lembut. Amalkan secara rutin, anda akan dapat melihat kesannya dalam tempoh yang cepat.

Kami juga telah mendapat banyak feedback positif daripada pengguna ESP yang berpuas hati dengan kesan yang diperolehi. Rata-rata memuji keberkesanan ESP sebagai ejen mencantikkan kulit. Lihat sahaja kesan salah seorang pengguna ESP seperti di bawah. Semua masalah kulit yang dihadapi selesai setelah mengambil ESP secara konsisten. Ingat ye sayang-sayang secara konsisten tau, barulah nampak hasilnya.


TESTIMONI SUPERB

Tetsimoni set kecantikan shaklee testimoni esp shaklee, hilang dark circle. Tengok ni, dark circle pun boleh hilang tau dengan ESP. Jika anda juga wanita atau lelaki yang mementingkan kecantikan luaran dan dalaman, ini adalah peluang terbaik untuk mendapatkan set kulit Shaklee kerana bulan ini adalah bulan promosi ESP. Jangan risau kerana Set Kulit Shaklee mendapat status halal yang diiktiraf oleh Jakim dan mendapat kelulusan KKM.









Yang pastinya saya sendiri minum ESP. Saya sendiri rasakan perubahan kulit saya. 



Anda boleh hubungi saya untuk maklumat dan keterangan lanjut mengenai ESP Boombastik ini.

Nur Azura bt Mohamad Yusop

011.1075.3394

SID 1211475

"mencegah lebih baik daripada merawat"

Tingkatkan kesihatan keluarga dengan makanan tambahan semulajadi, InsyaAllah






Shaklee merupakan produk makanan tambahan yang diiktiraf melaui R&D dan sudah bertapak 101 tahun. Produk yang terbaik sahaja akan bertahan lama kerana sudah ada pengguna tegar. Ini adalah ikhtiar. Segala-galanya bergantung kepada Allah jua.  Yakin dengan izin Allah dengan asbab Shaklee ini telah membantu lebih ramai orang. 





.



.

No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif