Thursday 14 July 2016

RAMUAN TINGGI ANTIOKSIDA VIVIX

 
Assalamualaikum kepada semua pembaca yang cantik jelita. Saya sangat-sangat percaya bahawa semua wanita dilahirkan cantik. Cantik itu sangat subjektif. Sempena bulan kecantikan ini saya ingin kongsikan tentang sumber Resveratrol dan antioksida terbaik yang hanya terdapat dalam VIVIX. 


Apa itu VIVIX?

Namanya sangat unik kerana hanya dia sahaja yang menggunakannya dan tidak terdapat pada mana-mana nama ubat atau nama supplemen di pasaran dunia. Contohnya, jika dilihat, terdapat pelbagai jenis Vitamin C yang berada dipasaran, cuma nama dan kandungan sahaja berbeza. Tetapi uniknya VIVIX ini ialah  hanya satu nama sahaja dan ianya terdapat HANYA di Shaklee.  Khasiatnya juga berbeza dan paling unik lain di antara yang lain. 

Vivix Shaklee ialah minuman campuran botani revolusi terbaru di dalam pemakanan resveratrol dan polifenol. Terdapat 4 ramuan hebat yang terdapat dalam Vivix  Shaklee. Ia mengandungi campuran unik botani Anggur Muscadine, Elderberi Eropah, Polygonum Cuspidatum dan Lobak Ungu yang kaya dengan resveratrol dan polifenol.

Nak tahu apa ramuan VIVIX ini ? Jom kita selusuri 4 ramuan dalam kehebatan Vivix.


Japanese Knotweed (Polygonum Cuspidatum)

Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak faedah kesihatan dan digunakan di dalam makanan tambahan anti penuaan seperti resveratrol dan banyak ubat-ubatan tradisional Cina. Para saintis telah menjalankan banyak ujian yang menyimpulkan resveratrol yang membantu melambatkan proses penuaan, mengurangkan kolesterol, tekanan darah rendah, meningkatkan prestasi olahraga, dan menggugurkan kilo yang tidak diingini.


Lobak Ungu (Purple Carrot)

Lobak ungu mengandungi antioksidan yang lebih tinggi dari lobak merah dan mempunyai ciri-ciri anti-radang. Ini membuatkan ia sangat berguna dalam rawatan artritis. Didapati ia juga mengandungi ciri-ciri anti-virus, antiseptik dan antimikrob, dan mengandungi antikarsinogen dan beta kerotena.

Antikarsinogens membantu mengurangkan risiko kanser dan juga membantu untuk melawan sel-sel kanser yang sedia ada di dalam badan kita. Lobak ungu juga cemerlang dalam menentang virus serta jangkitan bakteria, seperti selesema, campak dan jangkitan dalaman saluran kencing, mulut dan perut.

Lobak ungu mengandungi dos yang tinggi Vitamin A, yang membantu untuk mengelakkan arteri tersumbat dan dengan itu membantu mencegah strok. Ia juga mengandungi vitamin B, C dan E serta pectate kalsium, yang merupakan sumber serat yang sangat baik, dan ia membantu untuk menurunkan paras kolesterol.

Lobak ungu juga terkenal untuk menyuburkan rambut, kulit dan kuku, dan juga sangat membantu dalam meningkatkan kualiti susu ibu. Ia juga mengandungi satu bentuk kalsium yang lebih mudah dihadam oleh badan kita berbanding sumber-sumber lain . Akar lobak telah lama digunakan dalam merawat parasit usus, pencernaan, isu-isu tonsil dan sembelit. Pada masa dahulu, lobak ungu telah digunakan sebagai ubat untuk merawat hampir semua penyakit. Kajian juga menunjukkan bahawa jus lobak ungu dapat menurunkan tekanan darah , menstabilkan gula darah, dan membantu dalam memerangi penyakit hati dan penyakit jantung.


Europe Elderberry

Elderberries telah menjadi ubat tradisional selama berabad-abad di Amerika Utara, Eropah, Asia Barat, dan Afrika Utara. Elderberry bermanfaat dalam menurunkan kolesterol, memperbaiki penglihatan, meningkatkan sistem imunisasi, meningkatkan kesihatan jantung dan untuk batuk, selesema, flu, jangkitan bakteria dan virus dan tonsilitis.

Bioflavonoids dan lain-lain protein dalam jus elderbery bertindak memusnahkan  virus demam dan selsema menjangkiti sel. Orang yang selsema jika mengambil jus elderberry akan memberi kelegaan dan dapat mengembalikan kesihatan serta-merta.  Jus Elderberry telah digunakan untuk merawat wabak selesema di Panama pada tahun 1951.

Kajian para saintis juga menunjukkan anthocyanin elderberry meningkatkan fungsi imun dengan meningkatkan pengeluaran cytokines. Ia merupakan protein unik yang bertindak sebagai ‘utusan’ dalam sistem imun untuk membantu mengawal tindak balas imun, seterusnya membantu untuk mempertahankan badan terhadap penyakit. Ekstrak elderberry juga bertindak mengurangkan (LDL) iaitu kolestrol jahat merupakan faktor penyumbang kepada penyakit kardiovaskular.


Muscadine Grapes

Anggur Muscadine adalah ramuan utama dalam Vivix Shaklee. Saiznya adalah lebih kurang sebesar biji bola golf. Ia telah ditemui pada tahun 1810 di North Carolina, yang tumbuh liar di hutan. Anggur ini berasal dari tenggara Amerika Syarikat dan telah menyesuaikan diri dengan keadaan yang panas lembap di rantau itu. Anggur super ini telah dikaji oleh para penyelidik telah mengenal pasti sebanyak 88 sebatian antioksidan yang berbeza dalam anggur muscadine. Tujuh belas sebatian adalah unik untuk anggur muscadine. Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak ditemui di dalam anggur jenis lain dan menunjukkan ciri-ciri yang membantu menghentikan kimia penyebab perkembangan sel-sel abnormal (Sel yang tidak normal ialah sel-sel kanser), sebagai anti bakteria dan anti virus.


Rajah di atas menunjukkan betapa tingginya kandungan antioksida yang terkandung di dalam anggur muscadine berbanding buah-buahan lain. Kandungan antioksida yang tinggi inilah yang menyediakan lebih banyak faedah kesihatan. Bahan-bahan utamanya telah diuji secara klinikal dan ianya EKSKLUSIF hanya untuk Shaklee. Hampir 200 ujian dilakukan dan ada penambahbaikan dalam setiap proses penghasilan produk. Maka terhasillah Vivix Shaklee. Ikhtiar dengan Vivix, dengan izin Allah, asbab Vivix ini telah membantu ramai orang menjadi sihat. Sehingga kini , TIADA  produk lain yang mengandungi kepekatan antioksida yang sangat tinggi sehingga 6000 ORAC per sudu teh selain Vivix Shaklee. 


Antara kebaikan Vivix Shaklee yang kita perlu tahu 


  • Menggalakkan penuaan yang sihat- awet muda dan anti penuaan
  • Membantu mengelakkan kanser dan merencatkan sel-sel kanser menjadi semakin serius
  • Mengurangkan resiko penyakit jantung dan melindungi jantung
  • Mengurangkan kompilasi penyakit kencing manis
  • Baik untuk kesihatan mata
  • Mengawal paras gula dalam saluran darah
  • Menyokong kesihatan sendi dan melindungi saraf
  • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk dan membantu merawat azhameir
  • Membantu merawat pesakit parkinson
  • Membantu memulihkan penyakit stroke
  • Menggalakkan kesihatan menyeluruh

Jika anda nak cuba Vivix....Vivix adalah HIGHLY RECOMANDED untuk menambah nilai kesihatan anda. Kesihatan tidak boleh dibeli dengan wang ringgit. Laburkan sedikit wang anda untuk kesihatan yang tidak ternilai. Hadiahkan Vivix untuk orang-orang tersayang disekeliling anda. Vivix adalah set premium yang berkualiti untuk kesihatan dan kecantikan optimum.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut :

Nur Azura Yusop

011.1075.3394

SID 1211475

~ Rakan Vivix Anda~

No comments:

Post a Comment


Assalamualaikum dan salam sejahtera khas buat semua pengunjung blog saya. Nama saya nur azura bt mohamad yusop. Saya seorang guru pendidikan khas. Saya sudah berkeluarga dan mempunyai 2 orang anak lelaki yang comel.
Saya juga merupakan seorang Jurulatih SPA dan dan Pengedar Sah Shaklee. Kepakaran saya dalam bidang kecantikan. Fokus utama saya ialah membantu wanita yang mempunyai masalah dalaman dan kecantikan untuk kelihatan lebih cantik dan sihat




♥ Copyright © Azura Yusop | All Rights Reserved| Design by Pawona Kreatif